4 модуль — «ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА В УМОВАХ БОЮ» — 11 клас

У будь-який, а тим більше воєнний час знання домедичної допомоги можуть стати вирішальними для збереження життя. Модуль спрямований на ознайомлення учнів з базовими навичками надання допомоги в бойових умовах згідно з протоколом TCCC (Tactical Combat Casualty Care). Учні вивчають послідовність дій у трьох фазах допомоги, алгоритм MARCH, методи зупинки критичних кровотеч, правила контролю прохідності дихальних шляхів, тампонування ран, реанімаційні заходи, а також отримують практичні навички переміщення пораненого. Модуль формує відповідальне ставлення до порятунку життя, розвиває впевненість у власних силах у стресових ситуаціях, а також ознайомлює з особливостями професії бойового медика.

ЗМІСТ МОДУЛЯ:

Тема 1
«ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРОТОКОЛОМ ТССС»
Заняття 1:
Ознайомлення з протоколом ТССС. Правила проводження при трьох фазах ТССС.
Заняття 2:
Склад аптечки для першої медичної допомоги. Призначення вмісту аптечки.
Заняття 3:
Переміщення пораненого із зони прямої загрози.
Тема 2
«НАДАННЯ ДОПОМОГИ НА ЕТАПІ ТАКТИЧНИХ УМОВ. АЛГОРИТМ MARCH»
Заняття 1:
Алгоритм MARCH.
Заняття 2:
M (Massive Bleeding) – Масивний крововилив.
Заняття 3:
A (Airways) – Дихальні шляхи.
Заняття 4:
R (Respiration) – Дихання у концепції MARCH.
Заняття 5:
C – Циркуляція.
Заняття 6:
H – Гіпотермія (Hypothermia).
Тема 3
«КРИТИЧНІ КРОВОТЕЧІ»
Заняття 1:
Види кровотеч. Масивна кровотеча після травматичного пошкодження.
Заняття 2:
Алгоритм дій у разі масивної кровотечі. Прямий тиск на рану.
Заняття 3:
Ознайомлення з роботою турнікетів, імпровізовані джгути.
Заняття 4:
Правила накладання турнікетів.
Заняття 5:
Пов’язки для іммобілізації та підтримування.
Заняття 6:
Правила тампонування поранень.
Тема 4
«КОНТРОЛЬ ПРОХІДНОСТІ ДИХАЛЬНИХ ШЛЯХІВ»
Заняття 1:
Контроль прохідності дихальних шляхів.
Заняття 2:
Огляд постраждалого, перевірка свідомості та попередження гіпотермії.
Заняття 3:
Надання допомоги при пневмотораксі.
Заняття 4:
Методи проведення ШВЛ і непрямого масажу серця.
Заняття 5:
Практика СЛР — серцево-легенева реанімація.
Заняття 6:
Військові професії (бойові медики).

Коментарі